3.پرسش در مورد انتظارات دیگران:
انتظار مدیر و همکاران از خودتان را به‌صورت شفاف بپرسید.
فردی که در آخرین لحظات هفته‌ی کاری از شما درخواستی کرده است، نیازی به پاسخ سریع در طول تعطیلات نداشته و می‌تواند تا روزهای ابتدایی هفته‌ی بعد صبر کند.در واقع تمام این مشکلات ناشی از طرز تفکر شما و تصورات ذهنی خودتان است. اگر سریعا به درخواست آن همکار یا مدیر پاسخ دهید، سیگنالی از همیشه در دسترس بودن ارسال می‌کنید.برای رفع این عادت روش‌های زیر را امتحان کنید:
.. پاسخ ندادن به ایمیل‌ها در ساعات غیرکاری را تمرین کنید. اکثر افراد این شرایط را درک کرده و حتی از شما بابت متذکر شدن مرزهای کاری متشکر می‌شوند. با محدود کردن پاسخ به ایمیل‌ها و پیام‌ها به زمان کار، اولویت‌بندی شما نیز منظم‌تر خواهد شد.
.. انتظارات دیگران از خودتان را شفاف کنید. به‌جای تصور بر عجله داشتن رئیس برای پاسخ، زمان مورد نیز برای تحویل هر وظیفه را به روشنی از او بپرسید.
..زمان مورد نیاز برای انجام هر کار را به روشنی بیان کنید و مراجعه‌ی بعدی برای تحویل نتایج را با فرد مقابل نهایی کنید.

 
4.تصورات در مورد پیش‌نیازهای موفقیت:
شاید تصورات شما از موارد مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت، اشتباه باشد.موفقیت الزاما به‌معنای کار کردن بیش از همه‌ی افراد نیست.روش‌های مختلف را آزمایش کنید تا در نهایت آن‌چه که واقعی‌تر و مفیدتر است را به کار ببرید.

 
5.تنظیم زمان استراحت:
وقتی با خیال راحت یک شب یا چند روز آخر هفته را استراحت کرده و خراب نشدن کارتان را شاهد باشید، کم کردن اضطراب در مورد فعالیت‌های شغلی را می‌آموزید. در واقع اگر می‌خواهید در مورد کار آسوده‌تر باشید، باید عملکردی راحت‌تر نسبت به آن نشان دهید. برای اجرای این راهکار نیز باید عملکرد و خصوصیات خود را در نظر گرفته و چند روش برای ریلکس کردن از کار در نظر بگیرید.