خستگی از حجم کاری به پدیده‌ای عادی در دنیای امروز کسب‌وکار تبدیل شده است. کارشناسان راهکارهایی برای پیشگیری از این مشکل پیشنهاد می‌کنند.
1.تقویت مهارت‌های پذیرش:
برای تقویت بهتر این مهارت‌ها باید با روشی مناسب،‌صحبت کردن با خود را تمرین کنید. بهترین نوع صحبت کردن، آرامش و کنترل شخصی را به شما القا می‌کند. این فرایند احترام به خود و مسئولیت‌پذیری مناسب را در شما تقویت می‌کند. فراموش نکنید که مسئولیت‌پذیری نه باید بیش از حد زیاد و نه بیش از حد کم باشد. مسئولیت‌پذیری بیش از حد عواقبی همچون آسیب‌پذیری در انجام آنها را به دنبال خواهد داشت.

2.محاسبه‌ی زمان:
اگر همیشه به خودتان بگویید که من هر هفته ۷۰ ساعت کار می‌کنم، ذهن شما حتی در صورت اغراق هم آن را قبول می‌کند.برای حل مشکل ابتدا یک هفته زمان کاری خود را محاسبه کنید. ابزارهای آنلاین برای این منظور وجود دارند اما می‌توانید به سادگی از یک فایل اکسل یا حتی دفترچه‌ی کاغذی نیز استفاده کنید. در این محاسبه تنها زمان‌ کار را یادداشت کرده و تلاشی برای اصلاح رفتارهای خود نکنید. البته عملکرد شما به‌خاطر همین بررسی و کنترل به‌صورت طبیعی به سمت اصلاح پیش می‌رود پس نیاز نیست که عمدا آن را تغییر دهید.