3️⃣از ابزارهای مناسب استفاده کنید:

امروزه ابزارهای دیجیتالی زیادی برای پیگیری وظایف حرفه‌ای و شخصی وجود دارند. به همین دلیل شاید در انتخاب بهترین ابزار، مردد شوید. تنها نکته‌ی مهم این است که این ابزار باید به پیشرفت شما کمک کند. برای مثال اگر برای سازمان‌دهی وظایف خود، به outlook متکی هستید و پس از مدت‌ها، هنوز ایمیل‌های ناخوانده‌ی زیادی دارید، این گزینه، به شما جواب نمی‌دهد.به این توصیه توجه کنید: فقط کارهای ضروری را انجام دهید تا وظایفتان را تکمیل کنید. وقت زیادی را صرف این نکنید که چگونه و کجا فهرست خود را تنظیم کنید. کافی است که تمام وظایف را به یاد داشته باشید.

4️⃣از قانون «سه‌تایی» پیروی کنید:

قانون سه‌تایی، یکی از کلیدهای پیشرفت ملموس و قابل‌سنجش است.تصمیم بگیرید که هرروز، سه گزینه از آیتم‌های لیست وظایف را کامل کنید. پس از مدتی متوجه می‌شوید که با این کار، نه‌تنها به اهداف نزدیک‌تر شده‌اید، بلکه احساس رضایتمندی بیشتری هم پیداکرده‌اید. این احساس موفقیت، به‌ویژه زمانی که اهداف بزرگی دارید؛ بسیار ارزشمند است. معمولاً به تصویر کشیدن مراحل پیشرفت چنین اهدافی آسان نیست، زیرا در طول چند روز یا چند هفته محقق نمی‌شوند. اما به کمک قانون سه‌تایی، قدم‌های موفق خود را می‌بینید و از آن‌ها انگیزه می‌گیرید.