گیت (Git) یک سیستم کنترل نسخه است که برای مدیریت و ردیابی تغییرات در پروژه های نرم افزاری استفاده می شود.
این ابزار به توسعه دهندگان کمک می کند تا از طریق ذخیره و بازنگری تغییرات، همکاری در تیم ها و اداره پروژه ها بر روی یک سورس کد مشترک انجام شود. گیت امکاناتی مانند:

  1.  ایجاد شاخه ها (branch)
  2. ادغام تغییرات (merge)
  3.  مدیریت کدهای منبع (source code) 
  4.  ردیابی تاریخچه تغییرات (history) 

    را فراهم می کند.

    گیت (Git) یک سیستم کنترل نسخه توزیع شده است که توسط Linus Torvalds، خالق نرم افزار لینوکس، ابداع شده است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های گیت این است که از مدل توزیع شده برای ذخیره، مدیریت و ردیابی تغییرات استفاده می‌کند، به این معنا که هر کپی اصلی پروژه (repository)، شامل تمام تاریخچه تغییرات و تاریخ کامل پروژه است.

    با استفاده از گیت، تیم‌های برنامه نویسی می‌توانند همزمان بر روی یک پروژه کار کنند، تغییرات را در شاخه‌های (branches) توسعه داده و پس از اتمام کار، تغییرات را با شاخه اصلی (master) ادغام کنند. همچنین گیت امکاناتی برای مدیریت کنترل دسترسی به پروژه، ایجاد گزارشات، بازبینی کدها (code review) و ادغام خودکار تغییرات را نیز فراهم می‌کند.

    از مزایای استفاده از گیت نسبت به سیستم‌های کنترل نسخه مرکزی (centralized) می‌توان به سرعت و کارایی بالا، امکان ادغام و همزمان‌سازی آسان فایل‌ها، امکان تغییرات محلی بدون نیاز به اتصال به اینترنت و امکان استفاده از شاخه‌ها برای توسعه نسخه‌های مختلف یک پروژه اشاره کرد.

      

    آموزشگاه برنامه نویسی داده کاو وب با طراحی دوره هایی با زبان های پرکاربرد و مسیری برنامه ریزی شده ،روند یادگیری شما را در ساده خواهد کرد.
    کافیست درخواست مشاوره خود را ثبت کنید و یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس برقرار کنید.