چرا برای طراحی سایت به جای استفاده از wordpress از کدنویسی از صفر شروع کنیم؟

این سوال خیلی از کارفرماها قبل از طراحی سایت خودشون هست که آیا برای طراحی سایت مجموعه خود، از cmsها مثل وردپرس و جوملا استفاده کنند و یا طراحی سایتشان را با کدنویسی از صفر انجام دهند؟

پاسخ این پرسش این است که استفاده از cmsها مثل  وردپرس برای طراحی وبسایت‌ها استفاده می شود، اما معایب بسیار زیاد مهمی  را دارد. برخی از معایب عبارتند از:

1. امنیت: از گذشته تا کنون cmsها به دلیل استفاده بالا و تعداد زیادی از کاربران، مورد هدف حملات سایبری و نفوذ قرار می‌گیرد. بنابراین، برای حفظ امنیت این سایت ها، باید به روزرسانی‌ها و افزونه‌های امنیتی توجه کنید.


2. کارایی: این سایت ها هرچند قدرتمند باشند، اما برای سایت‌های پیچیده و با ترافیک بالا، ممکن است نیاز به افزونه‌های اضافی و تنظیمات پیچیده داشته باشید تا بهینه کار کند.

3. سرعت بارگذاری: برای سایت‌های حجیم، ممکن است سرعت بارگذاری را کاهش دهد. برای بهینه‌سازی سرعت بارگذاری، نیاز به استفاده از افزونه‌ها و تغییرات در کد ها دارید.

4. وابستگی به افزونه‌ها: برای اضافه کردن امکانات خاص به سایت، نیاز به استفاده از افزونه‌ها است. اما استفاده از افزونه‌های زیاد می‌تواند به پیچیدگی و مشکلات فنی منجر شود.


اما در مقابل آن طراحی سایت با استفاده از کدنویسی خام یا به عبارت دیگر، طراحی سایت از صفر، این معایب را ندارد. در مقابل مزایای طراحی سایت با کدنویسی خام عبارتند از:

1. انعطاف‌پذیری: با استفاده از کدنویسی خام، شما کنترل کاملی بر طراحی و عملکرد سایت خود دارید و می‌توانید طراحی منحصر به فرد و دلخواه خود را ایجاد کنید.


2. بهینه‌سازی: با کدنویسی خام، شما می‌توانید بهینه‌سازی سایت خود را برای موتورهای جستجوی اینترنت (SEO) به بهترین شکل انجام دهید و کنترل دقیقی بر کد و ساختار سایت خود داشته باشید.

3. سرعت بارگذاری: طراحی سایت با کدنویسی خام ممکن است سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهد، زیرا نیازی به استفاده از افزونه‌های اضافی و کدهای زائد نیست.

4. امنیت: طراحی سایت با کدنویسی خام می‌تواند امنیت سایت را افزایش دهد، زیرا کد نوشته شده توسط شما به صورت مستقیم در کنترل شماست و می‌توانید به راحتی به تغییرات امنیتی نیازمند دسترسی داشته باشید.

به طور کلی، طراحی سایت با کدنویسی خام می‌تواند به شما انعطاف‌پذیری، کنترل کامل و بهینه‌سازی بیشتر برای سایت خود را ارائه دهد، اما نیازمند تجربه و دانش فنی کافی برای انجام آن است،که تیم شرکت داده کاو وب با بالاترین تجربه فنی ، رزومه کاری مناسب و استفاده از بروزترین فریمورک ها و کتابخانه ها مثل reactjs,nextjs,django,laravel و .... می تواند طراحی سایت شما رو با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهد،پس همین حالا با ثبت سفارش سایت خود در سایت یا تماس از طریق راه های ارتباطی معرفی شده برای طراحی سایت مجموعه خود اقدام کنید.