وب اپلیکیشن پیشرفته (PWA) یا Progressive Web App به نوعی از اپلیکیشن‌های وب گفته می‌شود که از فناوری‌های وب برای ارائه تجربه‌ای شبیه به اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌کنند. ویژگی‌های اصلی PWA شامل موارد زیر است:


  1.  قابلیت کارکرد آفلاین: PWAها قابلیت کار در محیط‌های بدون اتصال به اینترنت را دارند. این امر به وسیله‌ی Cache API و Service Workers انجام می‌شود، که به اپلیکیشن اجازه می‌دهد داده‌ها را ذخیره کند و حتی در مواقعی که اتصال اینترنتی وجود ندارد، به کار خود ادامه دهد.

  2. نصب آسان: کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود از فروشگاه‌های اپلیکیشن، PWAها را مستقیماً از مرورگر خود بر روی دستگاه خود نصب کنند.

  3. پاسخگویی و مناسب برای موبایل: PWAها معمولاً با طراحی ریسپانسیو ساخته می‌شوند تا در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش به خوبی نمایش داده شوند و تجربه کاربری بهتری ارائه دهند.

  4. تجربه کاربری مشابه اپلیکیشن‌های نیتیو: PWAها می‌توانند ویژگی‌هایی مانند نوتیفیکیشن‌های پوش (Push Notifications)، دسترسی به دوربین، میکروفون و دیگر قابلیت‌های سخت‌افزاری دستگاه را ارائه دهند.

  5. به‌روزرسانی آسان: PWAها به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند، بنابراین کاربران همیشه به جدیدترین نسخه اپلیکیشن دسترسی دارند.

    به‌طور کلی، PWAها به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند که با یک کدبیس واحد، تجربه‌ای مشابه اپلیکیشن‌های نیتیو را برای کاربران در دستگاه‌های مختلف ارائه دهند.

    آموزشگاه برنامه نویسی داده کاو وب با آموزش تمامی دوره های پرکاربرد ، شما را وارد بازار کار آن خواهد کرد ،فقط کافیست درخواست مشاوره خود را ثبت کنید و یا از طریق راه های ارتباطی با ما تماس برقرار کنید.